Sertifikalı Organik Ürünler

Doğal Ürünler

Genel Bilgiler


Ürünlerin Yararları

MUCİZE MEYVE ELMA

Elma Kalp görünümündedir. Kalbe iyi gelir. Ceviz Beyin görünümündedir.Beyne iyi gelir.
Elmanın verdiği enerji 100 gramda 54 kaloridir. Bu enerji yağdan değil, meyve şekeri ve organizma tarafından ağır olarak sindirilen şekerden gelmektedir. Bu veriler ve genel anlamıyla elmanın besleyici özelliği, bu meyveyi özellikle spor yapanlar için vazgeçilmez yapar. Gerçekten de fiziksel aktiviteler çerçevesinde elmanın içeriğindekiler spor öncesinde, sırasında ve sonrasında organizma üzerinde pozitif etkiler yaratır: 1. Spor öncesinde tüketildiğinde; enerji verir.  2. Spor sırasında tüketildiğinde; organizmaya çeşitli mineral ve vitaminler yükler. 3. Spor sonrasında tüketildiğinde; %85 oranındaki su içeriğiyle organizmanın ihtiyacı olan suyu tamamlayarak toksinlerin vücuttan atılmasını kolaylaştırır
Elmanın sağladığı vitaminlerin en önemlisi C vitaminidir: en fazla kabuğunda ve kabuğun hemen altında yoğun olarak bulunur. Bu nedenle iyi yıkanmış elmanın kabuğuyla tüketilmesi en doğrusudur. Elmanın içerdiği diğer vitaminler ise B1, B2, PP, B5, B9, Provitamin A (karoten) ve E vitaminidir
Elmanın faydalarından ilginç bir tanesi de içerdiği potasyum (100 g’da 120-200 mg) zenginliği ve az sodyumdan (100 g’da 10 mg’dan az) ötürü dinlendirici olmasıdır. Bu kombinasyon ve %85 oranındaki su, elmaya idrar söktürücü özelliği de verir. Ayrıca potasyum içeriği yüksek tansiyona karşı savaşta önemlidir.  Elmanın diğer içerikleri fosfor, kalsiyum, magnezyum, demir, çinko, selenyum, manganez de hücre metabolizmasında çok önemli rol oynar. 180 g’da 5 g gibi yüksek bir lif zenginliğiyle sindirim sisteminde büyük rol oynar.  Elmada bulunan Suda çözünen lifler ve Suda çözünmeyen lifler kombinasyonu bağırsak hareketlerini tetikler ve hızlandırır. Kabızlığa karşı elmayı kabuğuyla yemek önerilir çünkü lif kabuğunda daha yoğundur. Yapılan pek çok araştırmanın ortak sonuçlarına göre: - günlük olarak tüketilecek 3 adet elmanın 2 ayda yaklaşık %10 oranında kolesterolün düşmesine yardımcı olduğu,(%10 kolestrol düşüklüğü %50 kalp krizi riski azaltmaktadır)  - kötü kolesterol (LDL) oranını düşürdüğü - iyi kolesterol (HDL) oranını da 4 misli yükselttiği saptanmıştır. Bu nasıl olabiliyor? Nedeni, elmanın lif olarak zengin bir besin olması ve bu özelliğinin de kolesterol ve yağın birikmesine engel olmasıdır. Galler’de 2500 kişi üzerinde 5 yıl süreyle yapılan bir araştırmanın sonucu, daha önce yapılan bazı araştırmalara uyumlu olarak haftalık tüketilen elma sayısının nefes fonksiyonuna pozitif etkileri olduğunu göstermiştir. Yenen ortalama elma miktarı arttıkça sigara kullananlar da bile nefes alma kapasitesinde artış saptanmıştır. Bu etki elmadaki antioksidanlardan kaynaklanmaktadır

 

CEVİZİN FAYDALARI

İçerdiği fosfor ve kalsiyum nedeniyle zihni yorgunluğu giderir, kemik ve dişleri güçlendirir.
Potasyum açısından oldukça zengindir. Potasyum, sinirlerin uyarımı ve kas dokusunun çalışması için gereklidir.
Magnezyum içerdiği için kasları rahatlatıcıdır.
Kırmızı kan hücrelerinin biçimlenmesine,akciğerlerden dokulara oksijen taşınmasına yardımcı olan ve kansızlığı önleyen 'demir'açısından, oldukça zengin bir besin maddesidir
Bal ile karıştırılıp tüketildiğinde soğuk almış mideye iyi gelir
Damar sertliğini önler. Enerji sağlar. Şeker hastaları için hayati önemi olan insülini artırır
Verem mikrobuna karşı korur
Ceviz yağı, mide ve bağırsakları temizleyerek, yumuşak kalmalarını sağlar.
Hazmı zor olduğundan karaciğeri rahatsız olanlar ceviz yememelidir.
Mayıs ve haziran ayında çiçek açan ceviz ağacı bünyesinde yağ, tuz, albümin, karbonhidratlar, gümüş iyonu, sodyum, potasyum, B1, B2, B3, B6 ve E vitamini barındırır.
Yaklaşık 20 değişik türü olan ceviz ağacının, meyvesi kuruyemiş olarak tüketilen türü 'adi ceviz ' olarak bilinir ve Türkiye'nin hemen hemen her yöresinde yetişir.
Sert kabuğun içinde yer alan ceviz içi, yüzeyi çok kırışık bir beyin görünüşündedir
Yüksek oranda protein ve yağ içeren ceviz içi, kuruyemiş olarak tüketilmesinin yanı sıra, şeker hastalarına besin olarak da verilir.
Basur için faydalı olduğu rivayet edilmekte ve bunun için balla karıştırılarak yenilmesi tavsiye edilmektedir.
Aromatik kokulu yaprakları kabızlığa, iştahsızlığa, kan temizlenmesine ve hazımsızlığa karşı yararlıdır. Ciğere, mideye ve dimağa kuvvet verip ağız kokusunu da giderir
 

SİYAH KURU ÜZÜM

SİYAH KURU ÜZÜMÜN beslenmemizde, sağlıklı olmamızda sayılamayacak kadar çok faydası vardır. Bilhassa kansız, iştahsız, sık sık boğaz ağrısı çekenler, idrar yollarında rahatsızlığı olanlar, şişkinlik, hazımsızlık ve kabızlıktan şikayetçi olanlar, sık sık böbrek ve mesane taşı düşürenler, sabahları yorgun ve halsiz kalkanlar, saçları dökülenler, diş rahatsızlığı olanlar, ağzında sık sık yara çıkanlar, baş dönmesi ve kulak çınlamasından şikayetçi olanlar, ayaklarına ve baldırlarına sık sık kramp girenler, zayıflar, kilo alamayanlar, kansızlık şikayeti çekenler kesinlikle üzüm yemelidir Bilhassa kreşe, okula, kursa veya işe giden çocuklarımıza kuru üzüm yedirmeliyiz.Bunu yapabilirsek çocuklarımız derslerini daha iyi yapabilecek, hem de bağışıklık sistemi kuvvetlenecek ve böylece sık sık üst solunum yolu enfeksiyonlarına yakalanmayacaktır. Üzümün bileşiminde çok çeşitli vitamin ve mineraller bulunmaktadır. Bunlardan temel olanlar: VİTAMİNLER; A vitamini, B grubu vitaminler, B1, B2 ve C vitamini. MİNERALLER; Sodyum, potasyum, magnezyum, kalsiyum, demir, çinko. Bütün bunların çok önemli hayati fonksiyonları vardır. Ayrıca proteinlerden başka glikoz da çabucak kana karışarak sindirimi kolaylaştırır Kuru üzümde yoğun bir şekilde bulunan potasyum minerali  vücut sıvılarında basınç oluşmasına yardımcı olur ve asit-baz dengesini sağlar. ÜZÜMÜN FAYDALARI *İçindeki fruktoz şeker sayesinde iyi bir enerji kaynağıdır.Çabuk sindirilip kana geçmesi   sebebiyle hızla enerji verir *Özellikle zihinsel aktivitelerden önce çok yerinde bir enerji kaynağıdır. Zihin gelişimine   destek olur. *Kalp rahatsızlıkları riskini azaltır. *Bağırsak sistemini ve böbrekleri düzenli çalıştırır. Bu sayede müshil olarak da   kullanılabilir. Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.. *Üzüm doku yenilenmesini hızlandırır. *Hücre yenilenmesini güçlendirir. *Bağışıklık sistemini güçlendirir. *Karaciğerin zehirleri etkisiz hale getirmesini yardımcı olur. Karaciğer hücrelerini iyi  çalıştırır. *Mesane taşını önler. *Sinirleri güçlendirir. *Cildi güzelleştirir. *Balgamı keser. *Saç dökülmesini önler.

 

Kuru erik

Bol miktarda B1, B2, B3, B6, A, C ve E vitamini içerir.Eriğin bağırsakları çalıştırıcı etkisi bilinmektedir. İçerdiği zengin potasyum ve magnezyum mineralleri nedeniyle, tansiyon, karaciğer, kalp, böbrek ve romatizma hastaları ile tuzsuz rejim yapanlara önerilir. Güçlü antioksidanları ile kalp hastalıklarına yakalanma ve kriz riskini azaltıcı etkisi bulunmaktadır.

 

Kuru kayısı

Besleyici ve potasyum açısından çok zengindir. Sindirim sorunlarına iyi gelir; stresi, kansızlığı önler. İçerdiği A vitamini akne gibi cilt bozukluklarını önler. Büyümeye yardımcıdır, görme fonksiyonlarını güçlendirir, şeker hastalığının gelişimini engeller, bağışıklık sistemini korur. Potasyum başta kalp kasları tüm kasların ve sinirlerin iyi çalışmasını sağlar. Kayısı lifli bir meyvedir. Lifli besinlerin kan şekerinin dengeli yükselmesini sağladıkları, zararlı maddelerin bağırsakta kalma süresini kısalttıkları için kanserden korunmada faydalı oldukları saptanmıştır.

NOHUT

Yağ düzeyi düşük ve kolesterol içermeyen nohut kalsiyum, magnezyum, betakaroten, ve folik asit açısından zengindir. Göğüs kanserine karşı korur.
Ayrıca bol nişastalı ve azotlu maddelerce zengindir. Tâneleri bitkisel protein, demir, kalsiyum ve fosfor gibi mineralleri de ihtivâ eder. Vücudu kuvvetlendirir. Kuru ve tâze hâlde yenilebilir. Besleyici bir sebzedir.


KURU FASULYE

Kuru fasulye posa, yağ, vitamin ve mineral içeriği bakımından sağlık açısından uygunluk gösteren bir gıdadır.Pişirilmeden önce bir gün suda bekletilmelidir. İyi bir lif ve protein kaynağı olan Kuru fasulye mutlaka haftada 1-2 kez kullanılmalıdır. 
C vitamini ve betakaroten gibi kalp hastalığı ve kanseri önleyen antioksidanlar açısından zengindir.


ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ

Üzüm çekirdeği tespit edilebilmiş en güçlü antioksidandır. E vitamininden 50, C vitamininden 20 kat daha güçlüdür. Antioksidan özelliği ile vücudumuzda kimyasal reaksiyonlar sonucu oluşan veya dışardan sigara, alkol veya kirli havayla alınan zararlı maddeleri (serbest radikalleri) etkisiz hale getirir. Serbest radikallerin nötralize edilmesini sağlar.”
Antioksidanlar ayrıca en etkin antiaging (yaşlanmayı geciktirme) gereçlerinden biridir. Antioksidanların yardımı ile hastalıkların oluşumu önlenebilir, hormonal denge korunabilir, yaşlanma süreci geciktirilebilir. Bu da üzüm çekirdeğinin önemini ortaya koymaktadır“Üzüm çekirdeği antioksidan olmasının yanı sıra bağ dokusunu güçlendirir. Cildi daha sıkı ve elastiki yapar. Yaşlılık lekelerinin tedavisinde yararlıdır. Daha az kırışıklığa neden olan kan damarlarının genişlemesi ve kasları rahatlatma konusunda etkilidir. Ayrıca üzüm çekirdeği yüzde 92-95 PCO içermektedir. PCO ekstratı son derece geniş farmakolojik aktivite göstermektedir. Alerjilerin ve saman nezlesinin bitkisel tedavisinde geleneksel olarak kullanılmaktadır. Enzim dejenerasyonuna karşı immun hücrelerin korunmasında, immün sistem ve dolaşım fonksiyonlarını desteklemede ve uygun cilt hastalıklarında besin takviyesi olarak üzüm çekirdeği kullanılmaktadır.” 


DİĞER ÖZELLİKLERİ

B vitamini de üzüm çekirdeğinde bol miktarda bulunur.Üzüm çekirdeği ekstresi özellikle sigara içenler, alkol ve doğum kontrol hapı kullananlar için oldukça faydalıdır
Siyah üzüm çekirdeği çok faydalıdır. İçinde yüksek miktarda antikanserojen maddevardır. Vücutta kanser dahil pek çok rahatsızlığa sebep olan serbest radikallerin çalışmasını engelleyen maddeler içerir. Bu sebeple üzüm çekirdeği atılmamalı ve mutlaka tüketilmelidir. İçerdiği bu yüksek orandaki antioksidanmolekülleri yüzünden   yurt dışında üzüm çekirdeği haplarıbulunmaktadır.